ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

قرنطینه خانگی کرونا را با مطالعه‌ تاریخ شفاهی بگذرانیم

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

قرنطینه خانگی کرونا را با مطالعه‌ تاریخ شفاهی بگذرانیم

حجت‌الاسلام مهدی الهی‌فرد در گفت و گو با مهر اظهار کرد: نویسندگی را به صورت جدی از سال ۸۸ شروع کردم و تاکنون ۱۷ کتاب نوشته‌ام. تحصیلاتم حوزوی است و سه سال متوالی ۹۵ تا ۹۷ پژوهشگر برتر سه استان خراسان شدم.

وی در ادامه از کتب برگزیده خود سخن گفت و اضافه کرد: کتاب "بچه مایه‌دار" که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد به عنوان کتاب سال خراسان شمالی شناخته شد و مجموعه هشت جلدی "انقلاب اسلامی در خراسان شمالی"، قصر قجر" و همچنین "مس‌های طلا شده" اثر پژوهشی برتر حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ شدند.

الهی‌فرد از علاقه وافر خود به تاریخ شفاهی خراسان شمالی گفت و درباره به موضوع کتاب‌هایش اظهار کرد: موضوع کتاب‌هایم، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فعالیت‌های جهادی و مردمی است؛ معتقدم بسیاری از وقایع تاریخی این مرز و بوم را مردم رقم زده‌اند؛ پس تاریخ را هم باید آن‌ها بنگارند.

پژوهشگر و تاریخ‌نگار بجنوردی عنوان کرد: تحریر این کتاب‌ها را کمترین تشکر و قدردانی از مردم می‌دانم و این در حالی است که بسیاری از پژوهشگران، به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی انقلاب و حوادث تاریخی را مردم رقم زده‌اند، پس می‌بایست تاریخ این حوادث را هم آنان بنویسند؛ بدین جهت گفته‌های مردمِ تاریخ ساز، برای بنده شنیدنی و قلم زدن در این عرصه را یک ارزش ملی و تاریخی می‌دانم.

وی، در پایان با اشاره به اینکه دو کتاب دیگر نیز در دست تدوین دارد، خاطرنشان کرد: اگر مشغله‌های اجرایی رخصت دهد، کتاب زندگی شهید طیبی، از شهدای حزب جمهوری اسلامی و زندگی محمدتقی اربابی که از مبارزان انقلابی دوران ستم‌شاهی بودند را به اتمام خواهم رساند؛ به نظرم نگارش و تدوین این دو کتاب، کمک شایانی به تاریخ شفاهی خراسان شمالی خواهد کرد.

کد خبر 4885790
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: تاریخ شفاهی ،حزب جمهوری اسلامی ،استان خراسان شمالی

تاريخ : پنج شنبه 7 / 1 / 1399 | 10:15 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.