تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2443
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21280
بازدید ماه : 195669
بازدید کل : 1607348
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 11 / 11 / 1398

سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کسری حقوق دانشجومعلمان چیست؟

علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره تمهیدات این وزارتخانه برای جبران کسری ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان و گلایه‌های آن‌ها نسبت به این موضوع اظهار کرد: درباره این موضوع باید از کانال‌های مربوطه پیگیر باشیم و بر همین اساس وزیر آموزش و پرورش هم تمهیداتی را در نظر گرفته است که از جمله آن در نظر گرفتن عددی ثابت به جای کسر درصد از حقوق دانشجو معلمان است؛ یعنی به جای آنکه بر حسب میزان حقوق درصدی از آن کسر شود یک عدد ثابتی در نظر بگیریم و بر این اساس مبلغی از حقوق دانشجو معلمان کاسته شود که این موضوع از طریق معاونت برنامه ریزی و توسعه در حال پیگیری است.

او درباره بهای غذای دانشجو معلمان گفت: غذای دانشجویی در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم از سه طریق سرانه غذا، غذای تعلق گرفته به دانشگاه، هزینه پرداخت شده توسط دانشجو و کمک صندوق رفاه تامین می‌شود و در سه درجه برحسب نوع و میزان غذا دسته بندی می‌شود. در دانشگاه فرهنگیان کمک صندوق رفاه برای تامین غذا وجود ندارد که در این مورد دانشگاه باید پیگیر موضوع شود، اما دیگر مجاری در نظر گرفته شده برای بهای غذا در دانشگاه فرهنگیان هم وجود دارد.

پرداخت بخشی از معوقات معلمان خارج از کشور در سال ۹۹

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره وضعیت پرداخت معوقات معلمان خارج از کشور با اشاره به معوقه ۱۰ میلیون دلاری به معلمان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  پرداخت بخشی از معوقات در بودجه امسال و بخشی دیگر به سال آینده موکول می‌شود

او ادامه داد: در پرداختی امسال بخشی از معوقات ۲۰ روز پیش واریز شد و بخشی دیگر هم تا پایان سال پرداخت می‌شود و مبالغ باقی مانده به سال آینده موکول خواهد شد.

سوریه درخواست بازسازی و نوسازی مدارس از ایران نداشته است

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی و ساخت بنا و فضا چند وجهی است اما تجربیات خوبی در حوزه معماری مدارس داشتیم، در زمینه سازه هم اطلاعات خوبی داریم اما مهم ترین موضوع مکان یابی است و اخیرا روی معیارها و ضوابط مکان یابی کار کردیم؛ همچنین باید توجه داشته باشیم در مجموعه‌های تخریب شده جمعیت مهاجرت می‌کنند و طبیعی است با توجه به این شرایط در مکان‌یابی باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم که البته سامانه مکان یابی به زودی راه اندازی می‌شود.

رخشانی مهر بیان کرد: در این سفر طرف سوری هیچ درخواستی برای بازسازی یا نوسازی مدارس از ایران نداشته است و صرفا انتقال دانش فنی و تجارب است و بار مالی برای کشور ندارد.

فرهنگ لابی‌گری در آموزش و پرورش داریم

علیرضا علی احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگ لابی‌گری در آموزش و پرورش وجود دارد و اگر مسئولی بخواهد بماند و کار کند باید در این فرهنگ فعالیت داشته باشد. متأسفانه نمایندگان مجلس در کار آموزش و پرورش دخالت می‌کنند و حتی تغییر مدیر مدرسه هم در مواردی وابسته به آن‌ها می‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط فعلی اغلب دانش آموزان ما در فضای مجازی حضور پررنگ‌تری نسبت به کلاس‌های درس دارند، اما باید دید چه سهمی از آموزش‌های رسمی تربیت معلم به فعالیت در فضای مجازی اشاره دارد؛ وقتی مربیان پیش دبستانی و نهضتی‌ها جذب آموزش و پرورش می‌شوند و در دوره ابتدایی فعالیت می‌کنند باید نگران آموزش‌ها بود.

میزان و زمان پرداخت عیدی فرهنگیان چگونه است؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره میزان پرداخت حقوق و عیدی دانشجومعلمان اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجومعلمان استخدام آزمایشی-رسمی هستند و برای ما به منزله کارمند محسوب می‌شود بابت پرداختی آنها مشکلی نداریم و مانند دیگر کارمندان هستند.

او ادامه داد: بابت تمام هزینه‌های اجتناب ناپذیری که عمده آن حقوق و عیدی است، هیچ نگرانی برای پرداخت در ۲ ماهه آخر امسال وجود ندارد و میزان آن قابل پرداخت است و اعتبارات تامین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به میزان اعتبارات برای پرداختی‌های مربوط به حقوق گفت: بدون احتساب رتبه بندی فرهنگیان ۳۲۰۰ میلیارد تومان ماهانه برای حقوق در نظر می‌گیریم همچنین برای رتبه بندی و معوقات آن هم ۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رفع تمام اشکالات نظام رتبه‌بندی فرهنگیان

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره مصوبات جلسه فراکسیون فرهنگیان که به مسائل ومشکلات در چند روز اخیر توسط فرهنگیات و دانشجو معلمان منعکس شده بود، پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تمام اشکالات نظام رتبه بندی برطرف شود.

او ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه، به زودی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، موضوع کاهش ۴۵ درصد، حقوق ، بابت سرانه غذایی را حل می کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس به مشکل معلمان ماده ۲۸ نیز اشاره کرد وگفت: مشکل معلمان ماده ۲۸ نیر برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی