علل افول و سقوط جامعه از ارزش های دینی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1545
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20382
بازدید ماه : 194771
بازدید کل : 1606450
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 20 / 10 / 1398

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با عنوان "علل افول و سقوط جامعه از ارزش های دینی"

بحث ما در رابطه با علل افول و سقوط جامعه از ارزش های دینی است. ببینیم از منظر حضرت زهرا (س) آسیب یک جامعه دینی چیست. این عوامل را در ۵ قسمت از کلام مبارک این بانوی بزرگوار عرض خواهیم کرد. بایستی تاریخ را کاوش کنیم و از گذشته عبرت بگیریم. خدا هم در قرآن کاوش می کند. خداوند در سوره هود خطاب به پیامبر می فرماید که ثمره نقل داستان انبیاء گذشته چهار چیز است. اول اینکه دلت محکم و استوار می شود و می فهمی که همچون تو انبیاء گذشته را هم اذیت و مسخره می کردند. دوم اینکه مسائل روشن می شود و درس ها گرفته می شود. سوم این که این ها موعظه است. چهارم اینکه تذکر است و تذکر مفید است. 

یکی از نویسندگان مسیحی با نام سلیمان کتّانی چند کتاب عالی در مورد ائمه (ع) دارد و در ادبیات و نام گذاری متبحّر است. ایشان در کتابش با نام «کمانی در غلاف» می فرماید: «کسی فکر نکند که خطبه حضرت زهرا مختص به آن جا بود، بلکه فراتر از آن جا بود و اشخاص نسل در نسل باید سخنان ایشان را تحلیل کنند». 

با مقدمات فوق اشاره می کنیم به پنج عامل افول و سقوطی که عرض کردیم. سخنانِ آن روز حضرت زهرا (س) برای امروز هم هست و این عوامل می تواند جامعه را بر زمین بزند. عامل اول نفاق است. منافق می تواند به همه ارزش های جامعه لطمه بزند. رسول خدا (ص) فرمود: «من برای امّتم از کافر نمی ترسم، بلکه از منافق می ترسم». در قرآن کریم ۳۰۰ آیه در باب نفاق داریم. عامل دوم سقوط و پشت کردن به قرآن و کلام خداست. اگر قرآن به پشت سر رفت، این جامعه رو به سقوط می رود. عامل سوم شکستن حرمت رسول خدا (ص) بود که مصیبت عُظمی بود. حرمت پیامبر (ص) به گفتارش بود که به آن توجّه نشد. عامل چهارم پیروی از شیطان است؛ هر جامعه ای که از شیطان پیروی کند، سقوط می کند و عامل پنجم تفرقه و اختلاف است.

۶۴ Kbps 

 دریافت

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: عبرت ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی