بشارت های آسمانی 2
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2558
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21395
بازدید ماه : 195784
بازدید کل : 1607463
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 13 / 2 / 1397

عکس نوشته متحرک نیمه شعبان

 
نویسنده : رضا سعیدی

خوشا به حال منتظران موعود که تا همیشه تاریخ، دل در گروه پیام جاودانه غدیردارند که پیام آور امین خدا در آن روز عظیم، خطاب به جمیع مؤمنین فرمودند:

انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی فانهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض .

و خوشا به حالمان اگر دل های شکسته را تا ظهور چهاردهمین قرآن ناطق، به حبل المتین دوران غیبت پیوند زنیم و چشمان تشنه را از پرتو تابناک وحی الهی و باران روشنی بخشیم:

و لنبلونکم من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین و البته شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کمبودی از اموال و جان ها و ثمرات می آزماییم و مژده ده صبرکنندگان را .

سوره بقره: آیه 155

امام صادق (ع) درباره این آیه شریفه فرموده اند: همانا قبل از (ظهور) حضرت قائم (ع) علامت هایی هست که از سوی خداوندامتحان مؤمنین می باشد، (چنانکه) فرموده: ظیëd×qaی× co dطz éogخc ق>یعنی مؤمنین به چیزی از از پادشاهان فلان خاندان دراواخر سلطنتشان و یثـvpت>به گرانی نرخ هایشان و حcک×c qc êkکgطئ>به فساد و تباهی تجارت ها و کمی سود آنها و çعdv>مرگی زودرس و کمی رشد گیاهان (کاهش کشاورزی) و کم شدن برکت میوه ها (امتحان می شوند) و در آن هنگام به خروج قائم (ع) . (1) ‹رس ث››>

بشارت چهارم

... ان الله مبتلیکم بنهر ...

... همانا خداوند شما را به نهر آبی آزمایش می کند ...

سوره بقره: آیه 249

از امام صادق (ع) روایت است که فرمودند: ‹یاران طالوت به آن نهر مبتلا (و امتحان شدند) ... و همانا اصحاب قائم (ع) نیز به مانند آن مبتلا و آزمایش خواهند شد (2) ‹رس ث›› .

در ماجرای این نهر آمده است: چون طالوت با لشکری از هشتاد هزار جوان شجاع خارج شدند و به میان بیابان رسیدند به طالوت گفتند از خداوند بخواه تا برای ما نهری جاری گرداند . طالوت گفت: ای قوم! خدا آزماینده شماست . در این هوای گرم به نهری از آب میان اردن و فلسطین شما را بیازماید تا مطیع و عاصی به وسیله آن از هم ممتاز شوند . پس هر که بیش از یک کف دست از این آب بیاشامد، از پیروان من نیست و از طریق من خارج است .

چون خداوند به قدرت خود نهر آب را ظاهر گرداند و لشکر در آن هوای گرم با عطش زیاد به آن نهر رسیدند، پس از آن نهرزیادتر از یک کف دست برداشتند و آشامیدند و در خوردن آب افراط کردند، مگر عده کمی از ایشان که سیصد و سیزده نفر بودند وبقیه که زیاده از کف دست آب خوردند، لب هایشان سیاه و تشنگی شان افزون تر شد . پس بر کنار نهر از لشکر بازمانده و عده معهود باصحت و قوت تمام با طالوت از آب عبور نمودند و به توفیق خداوند، سپاه عظیم جالوت را درهم شکستند . (3)

تلخیص از سیمای حضرت مهدی (ع) در قرآن، علامه سیدهاشم حسینی بحرانی، مترجم: سیدمهدی حائری قزوینی .

پی نوشت ها:

1) نعمانی، کتاب الغیبه، ص 132 .

2) نعمانی، کتاب الغیبة، ص 316 .

3) تفسیر اثنی عشری، ج 1، ص 445 - 442 .

منبع : مجله موعود جوان-خرداد و تیر 1381، شماره 21 ,



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی