وجوه اشتراک دو خاتم؛ پیامبر اعظم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم و حضرت مهدی عّجّل اللَّهُ
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3961
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22798
بازدید ماه : 197187
بازدید کل : 1608866
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 9 / 1 / 1397

 عالم، محضر دو خاتم

 قرآن کریم درباره حضرت ختمی مرتبت صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم می فرماید:

«فکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِن کُلِّ أمَّهٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَی هَـؤُلاء شَهِیدًا (نساء/۴۱) / پس [حالشان] چگونه است وقتی از هر امتی شاهد و گواهی بگیریم و تو را بر آنان گواه بیاوریم؟»

و حضرت صاحب الزمان عّجّل اللَّهُ تعالی فّرجه الشِریف ضمن توقیعی به شیخ مفید می‌فرمایند: «فإنّا یحیط علمنا بانبائکم ولا یعزب عنا شیئاً من أخبارکم.» (بحار الانوار، ج۵۳، ص۱۷۴) «همانا از همه امور مربوط به شما مطلعیم و ذره ای از اخبار شما از ما پنهان نمی‌ماند [و همه چیز را درباره شما می‌دانیم و می‌بینیم.]»

برپا کننده عدل

 هدف از رسالت پیامبر اعظم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم اجرای عدالت و مساوات بوده است. چنانچه خداوند در قرآن می‌فرماید:

«لقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ و أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ.» (حدید/۲۵) «ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها، کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم عدالت را به پا دارند.»

هدف از قیام حضرت مهدی عّجّل اللَّهُ تعالی فّرجه الشِریف نیز برپایی عدالت است.

«یمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما». (لغیبه، النعمانی، ص۵۸) «زمین را آکنده از عدل و داد می‌کند همان گونه که از جور و ستم پر شده است.»

«أمَا وَ اللَّهِ لَیَدْخُلَنَّ عَلَیْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُیُوتِهِمْ کَمَا یَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقَرُّ » «امام زمان عّجّل اللَّهُ تعالی فّرجه الشِریف عدالت را، همچنان که سرما و گرما وارد خانه ها می شود، وارد خانه های مردمان کند.» (همان، ص۲۹۶)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: عترت
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی