شهاب ها و شهاب سنگ ها در قرآن
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5221
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24058
بازدید ماه : 198447
بازدید کل : 1610126
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 24 / 4 / 1396

شهاب ها و شهاب سنگ ها در قرآن

در علم ستاره شناسی شهاب سنگ به قطعات سنگی معلق در قضا گفته می شود که روزانه تعداد زیادی از این شهاب سنگها با جو زمین برخورد می کنند و در اثر حرارت آن آتش می گیرند و تبدیل به شهاب می شوند.اگر جو زمین وجود نداشت قطعات سنگی که از آسمان فرود می آمدند مستقیم به زمین اثابت می کردند ولی به واسطه وجود جو زمین قبل از برخورد به زمین می سوزند و خطری برای ساکنان زمین ایجاد نمی کنند.

دانشمندان معتقد هستند شهاب سنگی که در 5 میلیون سال قبل به نزدیکی قاره آمریکا اثابت کرد باعث نابود شدن بخش اعظم حیات از جمله دایناسور ها شد.اگر جو زمین قدرت آن را نداشته باشد که این قطعات سنگی را بسوزاند بصورت سنگهای بزرگ به زمین برخورد می کنند و خساراتی به بار می اورند.

 

در سوره الصافات آیات ۱۰ و ۱۱ شهابها و شهاب سنګها به خوبی توصیف شده اندږ

إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ ﴿۱۰﴾فَاسْتَفْتِهِمْ أَهُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِینٍ لَّازِبٍ ﴿۱۱﴾

مگر کسى که ربایشى برباید، که شهابى درخشان در پى‏اش افتد﴿۱۰﴾ پس از ایشان بپرس آیا آفرینش آنان استوارتر است یا آنانى که آفریده‏ایم، ما ایشان را از گلى چسبنده آفریده‏ایم‏﴿۱۱﴾

در آیه ۱۰ به خوبی به این مساله اشاره شده است که اګر کسی بخواهد به جو زمین نزدیک شود امکان برخورد با شهاب ها را خواهد داشت و در ادامه نیز اشاره شده است که جنس شهاب ها از گل چسبنده که خاک ها و سنگ ها نیز از آن تشکیل می شوند است که قبل از برخورد با جو زمین جنس شهابسنگ ها از قطعات سنګی است که از گل چسبنده تشکیل شده ولی بعد از برخورد با جو زمین شهاب سنگ ها آتیش ګرفته و به شهاب های درخشان تبدیل می شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: گونان گون
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی