آغاز جهان
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5811
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24648
بازدید ماه : 199037
بازدید کل : 1610716
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 7 / 6 / 1395

جالب است که هنگامي که کهکشان ها، فراتر از محدوده ي شناخته شده، از هم دور مي شوند، «کهکشان جديدي نمايان مي شوند» که ازهمان ماده ي کهکشان هاي قديمي ساخته شده اند. يعني از «گاز جهاني» . «عجيب است که چنين گازي از بين نمي رود و مقدارآن در جهان کم نمي شود. از اين رو، دانشمندان مي پرسند: اين گاز از کجا مي آيد؟ آيا از فضاي بي کران، يکي پس از ديگري و براي جايگزيني مقدار از دست رفته، به شکل کهکشان هاي جديد مي آيد؟ يا از مکاني پنهان مي آيد؟ يا اينکه تازه خلق مي شود؟»
در قرآن کريم آيه ي 30 سوره ي انبياء معجزه ي جاودان خداوند، راجع به خلق جهان و زمين آمده است: «أولم ير الذين کفروا أن السموات و الارض کانتا رتقا ففتقناهما و جعلنا من الماء کل شيء حي؛ آيا کافران نديدند که آسمان ها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يکديگر باز و جدا کرديم و هر چيز زنده اي را از آب قرار داديم» .
اين آيه نشان مي دهد که کل جهان درآغاز يکي بود. دانشمندان «تئوري» انفجار بزرگ را مطرح کردند که دکتر فندي مي گويد: اين «تئوري کيهان شناسي است که بر اساس آن، انبساط جهان با انفجار اوليه آ غاز شده است» . و اين که تمامي کهکشان ها، در آن زمان «در فضاي بي نهايت محدود و با غلظت غير قابل تصوري متراکم بودند» . سپس، ناگهان اين توده ي متراکم منفجر شد و ابر و غبار زيادي به وجود آورد که با گذر زمان، به صورت کهکشان هايي درآمد که با قدرت انفجار از يکديگر دور مي شوند. درتئوري «انفجار بزرگ» اصول زير نيز مطرح مي شود:
1. «
طبق تئوري «نسبيت»، هندسه ي فضا تحت تاثير ماده درون آن است و سفر در فضا، به صورت خطوط منحني صورت مي گيرد» .
قرآن کريم با کلمه ي «يعرج» به اين معنا؛ يعني حرکت درخطوط منحني اشاره مي کند. ( سوره ي سبأ، آيه ي 2)
«
يعلم ما يلج في الارض و ما يخرج منها و ما ينزل من السماء و ما يعرج فيها و هو الرحيم الغفور؛ آنچه را در زمين فرو مي رود و آنچه را از آن بيرون مي آيد، و ( همچنين) آنچه را از آسمان نازل مي شود و آنچه را در آن بالا مي رود، مي داند و او مهربان و آمرزنده است» .
2. «
کهکشان به محض آنکه سرعتشان از «سرعت گريز» کمتر مي شود، با هم (ساقط مي شوند) عقب نشيني مي کنند» .
در اين رابطه، خداوند در قرآن کريم مي فرمايد:
«
يوم نطوي السماء کطي السجل للکتب کما بدأنا أول خلق نعيده وعدا علينا إنا کنا فاعلين؛ درآن روز که آسمان را چون طوماري درهم مي پيچيم، ( سپس) همان گونه که آفرينش را آغاز کرديم، آن را باز مي گردانيم. اين وعده اي است، بر ما، قطعا آن را انجام خواهيم داد» . ( سوره ي انبياء، آيه ي 104)
منبع: کتاب بشارت 62 /س


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
برچسب‌ها: آغاز جهان
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی