ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شریک در رنج مردم

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شریک در رنج مردم

شریک در رنج مردم

مهرداد وفا ساکن تهران و کارشناس ارشد پرستاری و کارشناس فوریّت‌های پزشکی است. با ما همراه باشید تا با ایشان بیشتر آشنا شویم.

خودتان را برای ما معرّفی کنید.



- مهرداد وفا...۴۳ ساله...ساکن تهران...کارشناس ارشد پرستاری و کارشناس فوریّت‌های پزشکی...
 
کارتان دقیقاً چیست؟

- بنده کارشناس فوریّت‌های پزشکی و کارمند سازمان اورژانس کشور هستم؛ هم‌چنین به صورت دواطلبانه عضو تیم درمان اضطراری هلال احمر و مشغول فعّالیّت... وظیفه‌‌ی اورژانس ۱۱۵ رسیدگی به موارد فوریّت‌های پزشکی و ارائه‌ی خدمات به مصدومین و بیماران اورژانس می‌باشم. کار این مجموعه از صحنه‌‌ی حادثه آغاز شده، در مرکز درمانی پایان‌‌ می‌گیرد. بیماری‌ها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق‌‌ می‌گردند که در صورت عدم ارائه بموقع اقدامات درمانی منجر به صدمات عضوی یا جانی و نیز مشکلات روانی بیمار‌‌ می‌شود؛ مانند اورژانس‌های قلبی، تنفّسی، گوارشی، زنان و زایمان، اعصاب، حوادث محیطی و شغلی (تصادفات، آوار، مسمومیّت‌های دارویی و شیمیایی، سقوط، حریق، غرق‌شدگی و...)

اجزای یک واحد اورژانس۱۱۵ شامل پرسنل تخصّصی، تجهیزات تخصّصی و وسیله‌‌ی نقلیّه (آمبولانس، موتورلانس، هلیکوپتر)‌‌ می‌باشد.
 
چه شد وارد این شغل شدید؟

- از دوران کودکی علاقه‌‌ی زیادی به شغل پزشکی و پیراپزشکی داشتم و این علاقه باعث شد پس از پایان دوره‌‌ی متوسّطه ابتدا در رشته‌‌ی پرستاری و سپس فوریّت‌های پزشکی ادامه تحصیل داده، جذب سازمان اورژانس کشور شدم.
 
در حوادث اخیر ایران (سیل) شما و گروه‌تان کجا بودید و چه کردید؟
 
- در حوادث اخیر ایران از جمله زلزله‌‌ی استان کرمانشاه، سیل گلستان، سیل لرستان و خوزستان به دفعات در قالب تیم‌های عملیات ویژه اورژانس و هم‌چنین در قالب تیم درمان اضطراری هلال احمر به مناطق آسیب‌دیده اعزام و کار امدادرسانی پزشکی، درمانی و دارویی رو انجام دادیم.
 
آدم شوخی هستید؟

- در محیط کار آرام و جدّی هستم... البتّه در محیط خانواده و کنار دوستان صمیمی شوخ‌طبعی به سراغم میاد و از این صفت بی‌بهره نیستم.
 
آرزوی نوجوانی‌تان چه بود؟

- آرزویی که در نوجوانی داشتم این بود که در بزرگ‌سالی در کادر پزشکی مشغول به‌کار بشوم و بتوانم جان آدم‌ها را نجات بدهم و خوش‌بختانه به آرزویم رسیدم.
 
قشنگ‌ترین اتّفاق کاری‌تان چه بود؟

- هر بار که این امکان پیش‌‌ می‌آید تا بتوانم کمک کنم و در روند نجات جان آدم‌ها در حوادث و بیماری‌ها نقش داشته باشم برایم قشنگ و لذّت‌بخش است...

قشنگ‌ترین خاطره و اتّفاق مربوط‌‌ می‌شود به به‌دنیا آوردن یه نوزاد در یک منطقه‌ی کوهستانی و صعب‌العبور که به دور از مراکز درمانی بود و اتلاف وقت، حیات مادر و نوزاد را به خطر‌‌ می‌انداخت. این نوزاد در کوهستان به دنیا آمد و شور و شعفی وصف‌ناپذیر به دنبال داشت.
 
از سختی‌های کارتان بگویید!

- سختی‌های کار فوریّت‌های پزشکی بر کسی پوشیده نیست. استرس و فشار کار زیاد، کشیک‌های طولانی مدّت ۲۴ ساعته و گاه ۴۸ ساعته، بی‌خوابی طولانی، بی‌نظمی در ساعات صرف ناهار و شام و از همه سخت‌تر دیدن و شریک شدن در دردها و رنج‌ها و غصّه‌های مردم.
 
نوجوانان علاقه‌مند چطور‌‌ می‌توانند وارد این شغل بشوند؟
 
- نوجوانان علاقه‌مند‌‌ می‌توانند پس از اتمام دبیرستان و دوره‌‌ی متوسّطه با شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته‌‌ی پرستاری یا فوریّت پزشکی ادامه تحصیل داده، جذب سازمان اورژانس کشور شوند.
 
از حقوق‌تان راضی هستید؟

- شُکر!
 
ورزش مورد علاقه‌ی‌تان چیست؟

- در رشته‌‌ی والیبال و هم‌چنین دفاع شخصی فعّالیّت‌‌ می‌کنم.

تفریحات مورد علاقه‌ی‌تان چیست؟

- پیاده‌روی، مسافرت، خواندن کتاب و تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی.
 
در بی‌کاری اوقات شیفت، به چه کاری مشغولید؟

- وقتم صرف استراحت و مطالعه‌‌ی کتاب‌های مرتبط با شغلم‌‌ می‌شود و گاه ورزش.
 
اگر صحبتی با نوجوانان و دوستان ما دارید بفرمایید!

- در آخر آرزوی سلامتی و موفّقیّت و سربلندی دارم برای تمام نوجوانان این مرز و بوم و توصیه‌ام این است که علاقه‌مندی‌های‌شان را با تلاش و پشت‌کار دنبال کنند تا به هدف‌شان برسند.


منبع: مجله باران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دبستانی ها
برچسب‌ها: دبستانی ها

تاريخ : دو شنبه 12 / 10 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.