ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عجایب خلقت بدن انسان را می دانید؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عجایب خلقت بدن انسان را می دانید؟

بدن انسان

عجایب خلقت بدن انسان را می دانید؟

در هر ساعت بدن انسان ۳۰ تا ۴۰ هزار سلول پوستی از دست می‌دهد. در مجموع طی یک روز بیش از یک میلیون سلول پوستی جدا می‌شود. هر فردی در طول عمر خود حدود ۴۷/ ۶ کیلوگرم سلول پوست از دست می‌دهد.

خراسان: بدن انسان کارهای شگفت آوری انجام می‌دهد. بدن قادر است خود را درمان و بازسازی کند. در این مطلب از «نیوزویک» به مواردی جالب و عجیب درباره بدن انسان اشاره شده است.



 در هر ساعت بدن انسان ۳۰ تا ۴۰ هزار سلول پوستی از دست می‌دهد. در مجموع طی یک روز بیش از یک میلیون سلول پوستی جدا می‌شود. هر فردی در طول عمر خود حدود ۴۷/ ۶ کیلوگرم سلول پوست از دست می‌دهد.

حدود ۳۲ میلیون باکتری روی بدن انسان زندگی می‌کند. اما بیشتر این باکتری‌ها بی‌ضرر است. برخی باکتری‌های روی پوست از بیماری و عفونت پیش گیری می‌کند.

کودکان نسبت به بزرگسالان استخوان‌های بیشتری دارند. زیرا با رشد کردن، استخوان‌ها به هم جوش می‌خورد و تعداد استخوان‌ها از ۳۵۰ عدد در ابتدای زندگی به ۲۰۶ عدد کاهش پیدا می‌کند.

در هنگام خواب، بدن ۸ میلی متر کشیده‌تر می‌شود. در حالت دراز کشیدن، فشار ستون فقرات کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه ۸ میلی متر به طول بدن افزوده می‌شود. اما به محض ایستادن جاذبه روی ستون مهره‌ها فشار وارد می‌کند و فرد به قد طبیعی خود باز می‌گردد.

به طور روزانه، غدد بزاق 7. 1 لیتر بزاق تولید می‌کند.

زبان هر انسان مانند انگشت، اثر منحصر به خود را دارد.

 صدای یک خروپف متوسط به ۶۰ دسی بل می‌رسد که مانند شدت صدای انسان است. اما در برخی افراد اوج خروپف به ۸۰ دسی بل می‌رسد که مساوی با صدای دریل بادی مخصوص بتن است.

جداره معده هر ۳ تا ۴ بار در روز خود را بازسازی می‌کند تا بتواند اسید معده را تحمل کند.

در بدن هر انسان طول رگ‌های خونی به بیش از ۹۶ هزار کیلومتر می‌رسد. اگر چه این مسیر بسیار طولانی است اما تنها ۶۰ ثانیه طول می‌کشد تا خون در تمامی بدن گردش پیدا کند.

استخوان انسان از بتن قوی‌تر است. یک استخوان به اندازه یک جعبه کبریت ۹ تن وزن را تحمل می‌کند.

ناخن بلند‌ترین انگشت سریع‌تر از بقیه رشد می‌کند.

 معده به طور طبیعی انعطاف پذیر است و قادر است ۴ برابر حجم معمولی خود را حمل کند.

ویلی (Villi) برآمدگی‌های شبیه انگشت در جداره روده‌ها کمک می‌کند تا مساحت روده کوچک افزایش پیدا کند.

 به طور معمول این برآمدگی‌ها حجم معده را به ۲۵۰۰۰۰۰ سانتی متر مکعب افزایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا غذا بهتر جذب شود.


خندیدن باعث پمپاژ قلب و جریان پیدا کردن خون می‌شود. در واقع خندیدن جریان خون را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. بنابراین بهترین راهکار برای حفظ سلامت قلب خندیدن است.
   

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عجایب خلقت
برچسب‌ها: عجایب خلقت

تاريخ : شنبه 21 / 2 / 1400 | 21:17 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.