توحش، مبنای اعتقادی تکفیری های داعش

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

توحش، مبنای اعتقادی تکفیری های داعش

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

توحش، مبنای اعتقادی تکفیری های داعش

توحش جزء مبانی اعتقادی تکفیری ها است که آن را اجرای نیز می کنند. با این اقدامات می خواهند مخالفان خود را ترسانده تا نتوانند جلوی آن ها بایستند.
حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، کارشناس مذاهب اسلامی ، درباره منشأ رفتار تکفیری ها با اسرا به ویژه جدا کردن سر از تنشان خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی چیزی با عنوان رفتار ناجوانمردانه با اسرا نداریم.


وی افزود: در تعالیم قرآن و روایات نیز بسیار درباره رحم، مروت و… پیامبر(ص) با اسرا مطرح شده است. در موارد فراوانی حضرت محمد(ص) به مسلمانان دستور داده اند تا با اسرا خوش رفتاری کنند. به آن ها آب، غذا، پوشاک و… بدهند. روح تعالیم اسلام این است که رفتار با اسرا باید از سر انسانیت باشد.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امروزه نیز این رفتارهای غیر انسانی با اسرا توسط عده ای که به دروغین و با زر، زیور و زور مدعی رهبری و خلافت اسلامی هستند و منشأشان به خلفای غاصب بنی امیه باز می گردد، صورت می گیرد. فهم و درک غلط غاصبان از معارف دینی این است که مخالفان خودشان را از حوزه ای که خودشان برای دین تعریف کرده اند خارج می دانند.
وی ادامه داد: در گذشته نیز بنی امیه تمام افرادی که با حکومت او مخالف بودند را از حوزه دین جدا دانسته و او را مستحق هر نوع رفتار ناشایست می دیدند. برای نمونه معاویه افزون بر این که سر، دست و پای مخالفانش را قطع می کرد، آن ها را در آتش، قفس حیوانات وحشی و سیاه چاله ها می انداخت. امروزه نیز پیروان بنی امیه مخالفان خود را از دین خارج دانسته و دست به هر جنایتی مانند سربریدن، آتش زدن و… می زنند.
حجت الاسلام جعفری فراهانی، با بیان این که اهل سنت اعتقادی به چنین شکنجه های وحشی که تکفیری ها انجام می دهند ندارد، خاطرنشان کرد: مذاهب دیگر اسلامی مانند معتزله، اشاعره، مالکی، حنبلی، حنفی و شافعی این نوع رفتار خشونت آمیز با مخالفان را ندارد. اهل سنت عمدتاً اعتقادی به چنین رفتارهای وحشیانه نداشته و حتی به معاویه اعتراض داشته و می گویند این رفتارها، تندروی ها و خشونت ها درست نبوده و در اسلام نبوی رحم و مهربانی میان مسلمانان است.
این استاد حوزه، یکی از مبانی جریان های تکفیری و داعش را توحش برشمرد و خاطرنشان کرد: تکفیری ها معتقدند برای به قدرت رسیدن، سلطه پیدا کردن بر مسلمانان و نابود کردن دشمنان دور و نزدیک باید توحش کرد. از نظرشان دشمنان دور هم شامل یهودیت و مسیحیت می شود و دشمن نزدیک مسلمانانی هستند که به آن ها اعتقاد ندارند. پیروان اهل بیت(ع) را دشمنان نزدیک می دانند و آن ها را به رافضه و مرتد متهم می کنند. می گویند باید دشمنان نزدیک را از سر راه برداشت تا بتوان به دشمن دور رسید و آن ها را به اسلام دعوت کرد.
وی اضافه کرد: توحش جزء مبانی اعتقادی تکفیری ها است که آن را اجرای نیز می کنند. با این اقدامات می خواهند مخالفان خود را ترسانده تا نتوانند جلوی آن ها بایستند.
حجت الاسلام جعفری فراهانی ضمن تسلیت شهادت محسن حججی عنوان کرد: تکفیری ها بدانند این گونه رفتارها ترسی در دل شیعیان ایجاد نمی کند. شیعیان برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام حاضر هستند جان و مالشان را فدا کنند. جامعه اسلامی نیز بداند اگر با افکاری انحرافی مبارزه نکنند گرفتار مشکل می شود. در برابر این ها باید دفاع فرهنگی و نظامی داشته باشیم.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مدعیان دروغین
برچسب‌ها: حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی

تاريخ : دو شنبه 27 / 10 / 1399 | 9:34 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.