سگ خدا بنام شیطان

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سگ خدا بنام شیطان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سگ خدا بنام شیطان

سگ خدا بنام شیطان

شیطان

 

• صاحبخانه به سگ پاسبان که برای ممانعت از ورود بیگانگان کنار در بسته است می گوید به او کاری نداشته باشد و بگذارد که داخل شود. شیطان سگ درگاه خداست. بر داشتن موانع از قبیل شیطان بر عهده‌ی صاحبخانه است. شما یک کار بیشتر ندارید و آن توجه کامل به وقتی است که برای میهمانی دعوت شده باشد و برای ملاقات صاحبخانه بخواهد وارد شود وظیفه صاحبخانه است (که مانع را از سر راه بردارد).

کان حقاً علینا نصر المؤمنین : بر ما حق و واجب است که مؤمنان را یاری کنیم.

ان عبادی لیس لک علیهم سلطان : ای شیطان هر آینه تو بر بندگانم تسلط نداری

• شیطان مثل سگ پاسبان خانه خداست. هرکس با صاحبخانه کار داشته باشد، حق تعالی چون ضامن راهش است، به شیطان می گوید :  این از خود ماست و بگذار داخل شود اما اگر کسی ریگی توی کفشش باشد و قصد دزدی داشته باشد، شیطان نمی گذارد. خود شیطان گفت: فبعزتک لا غوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین : خداوندا به عزت تو سوگند که همه انسانها جز بندگان خالص شده ات را گمراه و اغوا می کنم.

• خداوند شیطان را هم برای تکامل انسان قرارداده است تا ناخالص ها را از بهشت دور و خالص ها را به بهشت داخل کند.

• به شما بشارت می دهم که می توان بر شیطان غالب شد: ان کید الشیطان ضعیف : همانا کید و مکر شیطان ضعیف است .

خداوند شیطان را هم برای تکامل انسان قرارداده است تا ناخالص ها را از بهشت دور و خالص ها را به بهشت داخل کند.

• کسی که در کارهایش بسم الله بگوید شیطان از او غافل می شود و او می تواند به راهش را ادامه دهد . وقتی وجود خودش بسم الله شود اجنه و شیاطین از او فرار می کنند.

• انسان وقتی به ولایت و محبت راه پیدا می کند شیطانش تسلیم او می شود.

• شیطان وجودش اعتباری است، می توان به خود گفت اصلاً نیست.

• گر چه شیطان از خدا تا روز قیامت عمر تقاضا کرد ولی خداوند به او فرمود تا یوم الوقت المعلوم به تو مهلت دادم. از کجا که آن وقت معلوم یک ساعت بعد نبوده است؟ شاید شیطان اصلاً نابود شده باشد بنابراین از شیطان حرف نزن، از خوبان حرف بزن.

• در جلسه ای، دو نفر با هم بحث می کردند، یکی از وجود شیطان و حیله های او صحبت می کرد و دلیل می آورد و به دلیل ثابت می کرد که شیطان عدمی است و حیله های او ضعیف است. بعد که نظر مرا خواستند، من فکر کردم، هر قدر هم که کم عقل باشم، باید کمک کسی باشم که شیطان را ضعیف و نابود می کند.

 سخنانی که گفته شد برگرفته از سخنان مرحوم دولابی است اما آنچه که قابل اعتماد است سخنان امام خمینی در کتاب چهل حدیث می باشد که  برگرفته از درس های اخلاق مرحوم آیت الله شاه آبادی است و چون آن شیخ عارف کامل مجتهدی بلند مرتبه و عارفی کامل  بوده است کلام او بهتر در دل می نشیند و البته مرحوم دولابی نیز درس های اخلاق این عارف کامل را درک کرده بود و شاید سخنان مذکور نیز برگرفته از بیانات مرحوم شاه آبادی باشد به هر حال امام خمینی در چهل حدیث چنین فرموده است : «به قول شیخ بزرگوار ما روحی فداه : «شیطان، سگ درگاه خداست . اگر کسی با خدا آشنا باشد، به او عوعو نکند و او را اذیت نکند .» سگ در خانه، آشنایان صاحب خانه را دنبال نکند . شیطان نمی‏گذارد کسی که آشنایی با صاحب خانه ندارد، وارد خانه شود . پس اگر انسانی با صاحب خانه در ارتباط است، می‏تواند از او بخواهد که شر سگ خانه‏اش را از او کم کند و از صاحب خانه بخواهد که صدای آن سگ را بخواباند . (سردبیر)

  بر گرفته از سخنان مرحوم حاج آ قای دولابی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخلاقی
برچسب‌ها: اخلاقی

تاريخ : پنج شنبه 1 / 8 / 1399 | 18:47 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.