چطور فایل هایی را که به اشتباه پاک کرده ایم، باز گردانیم؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چطور فایل هایی را که به اشتباه پاک کرده ایم، باز گردانیم؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چطور فایل هایی را که به اشتباه پاک کرده ایم، باز گردانیم؟

چطور فایل هایی را که به اشتباه پاک کرده ایم، باز گردانیم؟

FunSara.Com | فان سرا دات کام

نرم افزار - برخی از فایل ها را اشتباهی به سطل آشغال ویندوز سپرده اید و حالا به آنها نیاز دارید؟ این برنامه ممکن است به شما کمک کند.

ماندانا سجادی: احتمالش خیلی زیاد است که فایلی را تصادفا پاک کنید. بعضی مواقع این قدر خوش شانس هستید که فایل پاک شده را در سطل آشغال ویندوز پیدا کنید اما خیلی وقتها هم متاسفانه زمانی متوجه مسئله می شوید که 3 روز از پاک کردن فایل گذشته است.
Undela نام یکی از اپلیکیشن های ویندوز است که برای یافتن فایل های پاک شده، شانسی دوباره به شما می دهد. این اپلیکیشن هم درست مانند Recuva عمل می کند و در میان فضاهای خالی هارد دیسک به دنبال اطلاعات پاک شده می گردد و در نهایت لیستی از نتایج یافت شده را به شما ارائه می دهد. پس از دیدن فایل گم کرده خود در میان این لیست باید چند مرحله دیگر را هم پشت سر بگذارید تا بتوانید فایل را به سرجایش بازگردانید.
در اینجا به شما یاد می دهیم که چطور شروع کنید:
 
به خاطر داشته باشید: این ابزار تنها می تواند فایل هایی را بازیابی کند که در فضای خالی هارد دیسک یا حافظه های قابل انتقال قرار دارند. این یعنی شما نمی توانید فایلهایی را بازیابی کنید که درفضایی از هارد قرارگرفته بوده اند که اکنون توسط فایل جدید اشغال شده است. در این موارد می توانید از ابزار هایی مثل CCleaner استفاده کنید که می تواند فایل هایی که چندین بار رونویسی شده (overwrite ) را هم بازیابی کند. اگر شما درباره وضعیت حافظه دستگاه خود مطمئن نیستید بگذارید Undela کار خودش را بکند.
 
مرحله اول: یک نسخه از  Undela را بر روی ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ خود دانلود کنید. فرایند نصب این برنامه بسیار سریع است بنابراین می توانید از هم اکنون شروع کنید.
FunSara.Com | فان سرا دات کام
مرحله دوم: پس از اینکه مراحل نصب برنامه به پایان رسید آن را باز کنید و درایوی که می خواهید آن را بازیابی کنید انتخاب و اجرا کنید.
مرحله سوم: بر روی دکمه اسکن (Scan) که در نوار بالای اپلیکیشن دیده می شود کلیک کنید تا لیستی از فایلهایی که قابلیت بازیابی دارند در سمت راست صفحه برای شما باز شوند.
نکته : اگر فقط به دنبال فایل های مشخصی می گردید می توانید در بخش Options این تنظیمات را انجام دهید.
مرحله چهارم: هر وقت فایلی را پیدا کردید، چک باکسی که در کنار نام فایل می بینید را تیک بزنید و سپس بر روی دکمه Restore کلیک کنید.
اما بدترین قسمت قضیه زمانی است که Undela پس عملیات ریکاوری جادویی خود می خواهد پیش نمایشی از فایل شما را نشان دهد. این عملکرد قابلیت تنظیم دستی دارد یعنی اگر مطمئن نیستید اسم دقیق فایل عکسی که تصادفا پاک کرده اید چیست و نمی خواهید این برنامه هرچیزی که یافت را ریکاور کند ، می توانید این قسمت را تنظیم کنید. فقط کافی است نام فایل را در لیست انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Preview (در سمت راست نوار ابزار) کلیک کنید تا بتوانید نگاهی به آن بیندازید.
مرحله 5: بخشی از هارد دیسک خود را که می خواهید فایل به آنجا بازگردد انتخاب کنید.
FunSara.Com | فان سرا دات کام
 
یکی از عملکردهای سودمند Undela برای درست کردن این گونه اشتباهات این است که می تواند به شما نشان دهد ، کدام یک از آن فایلهایی که تصور می کنید از دست رفته اند ، هنوز در گوشه کنار های کامپیوتر شما وجود دارند
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: كامپيوتر و اينترنت ( ترفند هاي كامپيوتر ، )

تاريخ : سه شنبه 14 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.