موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی،

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی،

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی،

موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی، (بخش دوم)
در این ماه توصیه شده است که اگر کار ثوابی، خیر و زیارتی را انجام دادید سعی کنید آنها را به صورت مخفی انجام بدهید که این خودش انسان را هفتاد مرتبه بالا می برد. اما در مقابلش در بعضی از اعمال به ما توصیه شده است که آن را آشکار و در هیاهو انجام بدهیم که در واقع اینها جزء شعائر دینی و نشانه مسلمانی، دینداری و شیعه بودن انسان است. نمادها و نشانه های شیعه نباید به صورت پنهان باشد. این هم به این جهت است که اسلام یک دین شخصی نیست، بلکه یک دین اجتماعی و در مقیاس جهانی است.
یک مومن و یک شیعه در همه جنبه های زندگی فردی، شخصی و اجتماعیش، من جمله در ظواهر هم باید با کافران فرق داشته باشد.
یکی از نشانه ها و شعائر دینی این است که انسان مسلمان با شنیدن نام پیغمبر اکرم (ص) صلوات می فرستد. در حقیقت صلوات افضل اذکار است و یک شعائر و نماد دینی محسوب می شود.
یکی از نشانها و شعائر دینی که در اجتماع کمرنگ شده است صدای اذان است مخصوصاً صدای اذان صبح.
یکی دیگر از نشانه ها و شعائر دینی که در اجتماع خصوصاً در میان زوج های جوان کمرنگ شده است نام گذاری اسم ائمه و نام نیک بر روی فرزندان است. لیکن اولین حقی که پدر بر روی فرزند دارد نام گذاری نام نیک بر او است. نام فرد، نشانه مذهب و دینش باید باشد. و در طول تاریخ دشمنان با این اسماء مقدس مانند علی مبارزه می کردند.
یکی دیگر از نشانه ها و شعائر مهم دینی که مورد هجوم سنگین دشمن قرار گرفته است مسئله حجاب است. که در حال حاضر حجاب در جهان مهم ترین نماد دینداری است. حجاب و پوشش یک مسئله شخصی نیست. حجاب و پوشش در اجتماع باعث الگو سازی می شود. قصد و اراده دشمن این است که شعائر دینی ما را از بین ببرند.
یکی دیگر از نشانه ها و شعائر دینی، مجالس اهل بیت است. به این دلیل که هنوز شیعه زنده است. اهل بیت و معصومین نیز در خانه برای امام حسین (ع) مجلس می گرفتند و هم دیگران را توصیه به برپایی این مجالس می کردند. و همین مجالس است که دین را نگه می دارد. این هیاهو و سیاه پوش کردن نیاز است. این هیاهو و عزاداری ها باعث عدم تحریف حادثه کربلا و عاشورا شده است.

دریافت ویدئو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اعقاید شناسی
برچسب‌ها: اصول عقاید

تاريخ : دو شنبه 5 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.