تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 235
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19072
بازدید ماه : 193461
بازدید کل : 1605140
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 6 / 10 / 1394

مسأله نخستین: بیان فضایل این آیه است. از رسول خدا صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله روایت کرده ‏اند که فرمود: این آیه را در هیچ خانه‏ ای نخوانند مگر این‏که شیاطین سی روز آن خانه را رها کنند و ساحر و ساحره ‏یی در آن درنیاید، چهل شب و از حضرت علی علیه ‏السلام می‏ آید که فرمود:
از پیامبر شنیدم بر چوب پاره ‏های منبر در حالی که می‏گفت: هر کس آیةُ الکرسی را به دنبال هر نماز واجبی بخواند او را از وارد شدن به بهشت باز نمی‏دارد، مگر مرگ و بر آن مواظبت نمی‏ورزد (یعنی پیوسته نمی‏خواند)مگر صدّیقی یا عابدی و هر کس آن را بخواند وقتی که به رختخواب خود می‏رود. خداوند او را ایمن می‏دارد و همسایه‏ اش را و همسایه همسایه ‏اش را و خانه ‏هایی را که گرداگردِ او است.
گویند: صحابه درباره فاضل ‏ترین آیه در قرآن با هم سخن می‏گفتند، پس حضرت علی علیه ‏السلام آنان را فرمود: شما درباره آیة الکرسی چه می‏گویید؟ آنگاه گفت: رسول صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله مرا گفت: ای علی! سید بشر، آدم است و سیّد عرب، محمد صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله و در این فخری نیست و سید کلام، قرآن است و سیّد قرآن، بقره است و سید بقره، آیة الکرسی.
و باز از حضرت علی علیه‏ السلام روایت کرده‏اند که: چون روز بَدْر بود، من قتال کردم. آنگاه به نزد رسول خداصلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله آمدم تا چه می‏کند، چون آمدم دیدم که در سجده است و می‏گوید: «یا حیُّ یا قَیوُّمُ» و بر آن چیزی نمی‏افزاید؛ آنگاه باز به قتال بازگشتم. سپس باز آمدم و او همان کلمات را می‏گفت و همچنان می‏رفتم و می‏آمدم و به او می‏نگریستم و او بر آن گفتار چیزی نمی ‏افزود، تا اینکه خداوند او را فتح داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی