به گزارش افکارنیوز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به عدم پایبندی آمریکا به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد.

اخبار سیاسی- وی در این پیام توئیتری نوشت: «اینطور نیست که آمریکا فقط برجام را نقض کرده باشد و دیگران را هم با زورگویی وادار به انجام همین کار کند. [آمریکا] این ننگ را هم در کارنامه دارد که نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل است که کشورهای قانون‌مدار را به دلیل عدم نقض یک قطعنامه شورای امنیت مجازات کرده است.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توئیتری خود نوشت که فردا در نشستی مجازی در سازمان ملل درمورد ایران صحبت خواهد کرد.

اردیبهشت ماه سال 1397 بود که آمریکا رسما خروج خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام و تحریم‌هایی را که به وابسته برجام علیه ایران لغو کرده بود،‌ بار دیگر اعمال کرد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد اما پس از گذشت بیش از ۲ سال از این وعده، او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.