ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تشویق مردم به قتل و غارت در سایه سکوت خواص

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تشویق مردم به قتل و غارت در سایه سکوت خواص

در پشت پرده "درخواست حزب اعتماد ملی از قوه قضائیه برای خارج کردن مهدی کروبی از حصر"، چه نکاتی وجود دارد؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دست کروبی شکسته، او را از حصر خارج کنید!

حزب اعتماد ملی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه که روزنامه اعتماد آنرا منتشر کرد، خواستار خارج کردن مهدی کروبی از حصر خانگی شده است.

در بخشی از این نامه می‌خوانیم:‌ جناب آقای کروبی با گذشت 83 سال سن ایام کهنسالی عمر خود را با مشقت تحمیلی و در حصر خانگی و محرومیت از بدیهیات زندگی عادی و حال نامساعد جسمی سپری می‌نماید؛ در طول یک ماه اخیر به ‌دلیل فشارهای ناشی از این حصر با افت شدید فشار خون (5/5 درجه) و پوکی استخوان مواجه گشته که بر اثر عدم تعادل جسمانی ناشی از آن دچار شکستگی استخوان دست گردیده و هم‌اکنون با سختی ایام را سپری می‌نماید.

در قسمت پایانی این نامه آمده است: اکنون امید و انتظار این است با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پیگیری قانونی و مصلحانه امر در دستور کار حضرتعالی و دستگاه قضایی کشور قرار گیرد و حصر آیت‌الله مهدی کروبی و همچنین مهندس میرحسین موسوی و همسر گرامی‌اش خانم دکتر زهرا رهنورد که از مواریث دوران مدیریت قضایی قبل بوده در دوره مدیریت جدید خاتمه یافته و این قفل سیاه با کلید جنابعالی گشایش یابد!

روزنامه اعتماد در گزارش خود همچنین مدعی "ممانعت‌ نهادهای امنیتی از رسیدگی تمام و کمال به شرایط مهدی کروبی" نیز شده است.[1]

سایت اعتمادآنلاین نیز دستخطی از محمدجواد حجتی کرمانی (فعال اصلاح‌طلب) خطاب به کروبی را منتشر کرده که حجتی در آن تأکید می‌کند همچنان به یاد کروبی است.[2]

*جریان اصلاحات حتی تا امروز نیز دست از نگاه ابزاری به کسانی مثل مهدی کروبی و میرحسین موسوی برنداشته و همچنان قصد دارد نظام اسلامی را در بحث فتنه 88، به هر بهانه‌ای ولو شکستگی دست یکی از سران فتنه؛ یک قدم به عقب‌نشینی وادار کند.

این نکته عقلانی کاملا بدیهیست که امنیت ایران اقتضا دارد آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی مادام که از فتنه 88، عذرخواهی علنی نکنند و نسبت به اصلاح افتضاحی که به بار آوردند اقدامی نداشته باشند؛ تا روز آخر در حصر بمانند.

در این بین نیز بهانه‌هایی مثل بیماری یا پیری دلیلی بر رفع حصر نیست.

کما اینکه مشکل پوکی استخوان آقای کروبی نیز با رفع حصر حل نخواهد شد!

ادعای ممانعت از رسیدگی به مهدی کروبی نیز اولا با عقلانیت در تناقض است، ثانیا هیچ سندی درباره آن وجود ندارد و ثالثا دروغگویی ژنتیکی که در حوالی این افراد وجود دارد؛ اجازه پذیرش ادعاهای آنها در میان مردم را نمی‌دهد.

از باب کنایه اینکه تنظیم‌کنندگان نامه سرگشاده حزب اعتماد بایستی اول از همه اخبار مربوط به قرق استخر برای شنای اختصاصی آقای کروبی و یا معامله خانه از سوی ایشان در دوران حصر را از حافظه مردم پاک می‌کردند و بعد به مرثیه‌سرایی مشغول می‌شدند!

* حزب اتحاد ملت (بدیل حزب منحله مشارکت) نیز با صدور بیانیه‌ مشابهی خواستار رفع حصر شده است.

***

تشویق مردم به قتل و غارت در سایه سکوت خواص

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یادداشتی با عنوان "نیک و بد کرونا" که در یک وبگاه وابسته به جریان چپ منتشر شد؛ در تشریح ابعاد بیماری کرونا مدعی وجود بحران نان و جان در دنیا و در سطحی وسیعتر در ایران شده و نوشته است:

"چنانچه جهان‌گیری –کرونا ویروس- ادامه پیدا کند و مردم دسته‌دسته از بین بروند و چشم‌اندازی برای مهار ویروس به‌وجود نیاید، مردمی که اهل ریسک هستند، تن به سه کار می‌دهند: قتل و غارت و قمار مالی. در واقع، فرد می‌گوید من که می‌خواهم بمیرم، بگذار حسابم را در این دنیا با افراد تسویه کنم؛ خواه مالی باشد و خواه سیاسی و خواه خانوادگی. در مقوله غارت نیز این‌گونه استدلال می‌شود که بگذار سرقت کنیم تا از این راه گذشته را جبران و لااقل، آسایش بازماندگان را تأمین کنیم!"

او می‌افزاید: درباره قمار مالی نیز می‌توان به نمونه ایالات متحده ارجاع داد. در آمریکا دو گروه به خرید بلیط لاتاری گرایش دارند؛ یکی مهاجران غیرقانونی و دیگری پیرمردها و پیرزن‌ها. گروه اول، به‌زعم خود در آستانه اخراج از کشور هستند و گروه دوم، در آستانه اخراج از دنیا. گروه اول تلاش دارد به هر قیمت خود را حفظ کند و گروه دوم قصد دارد تنهاییِ دم مرگ را به فرصتی برای خوش‌باشی بدل کند. در هر دو این کوشش‌ها، به خیال حفظ وضعیت یا تجربه زندگی متفاوت دغدغه‌های اجتماعی و بالاخص سیاست تعلیق می‌شود و اگر تغییری درخور پدید نیاید، اولاً امر اجتماعی و سیاسی به‌شکلی دامنه‌دار به محاق می‌رود و ثانیاً افسردگی و ناامیدی مطلق و حتی جنون گسترده می‌شود و انسان‌بودگیِ انسان هدف قرار می‌گیرد.[+]

*اظهارات حجاریان را باید با این سابقه مطالعه کرد که او پیش از این تأکید کرده بود که باید در پسا کرونا منتظر اغتشاش باشیم![3]

و باز باید این سابقه را هم از حجاریان دانست که او از سال‌ها قبل در خلوت و جلوت، مردم را به حضور در خیابان فراخوانده است.[4]

در اعترافی تلخ باید اذعان کرد که در پرتو سکوت خواص؛ این تقلای محرز حجاریان در دادن آدرس خیابان برای رفع مشکلات و "تقدیس خشونت" که با ماساژ گسترده دوستانش در ستاد جریان سیاسی خاص همراه است؛ تا اینجا توانسته منجر به پیش‌لرزه‌هایی مثل دیماه 96 و آبان 98 با ده‌ها کشته شود.

ما مجددا در ادامه تحلیل‌های مربوط به "فتنه اقتصادی" این سؤال را می‌پرسیم که چرا در انبان حجاریان و دوستان او همه لوازم فتنه اعم از آدرس خیابان،‌ فرمان اشغال مراکز حساس نظام، قتل و غارت وجود دارد اما حتی یک کلمه در نکوهش این مقولات به چشم نمی‌خورد.

آیا پاسخ این استفهام انکاری جز اینست که آنها مشغول تشویق قتل و غارت هستند و جامعه ایران در فتنه جدید خود با "فرماندهان کنترل از راه دور فتنه اقتصادی" نیز مواجه است؟!

کاملا آشکار است که اگر خواص کشور وارد این شکل جدید از توطئه و روشنگری پیرامون آن نشوند؛ بسا که شاهد تکرار آبان 98 باشیم...

***

1_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/149271

2_ https://etemadonline.com/content/413042

3_ mshrgh.ir/1057785

4_ http://www.ghatreh.com/news/nn24931279


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: خبرهای داغ،سیاسی، اقتصادی،اجتماعی،ورشی،بهداشت، سلامت

تاريخ : دو شنبه 31 / 3 / 1399 | 9:12 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.