امکان شناخت یقینی از دیدگاه قرآن

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

درباره من
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی
موضوعات
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: سه شنبه 6 / 4 / 1400 ساعت: 8:51

عکس قرآن و گل و فانوس برای پروفایل و استوری و تم گوشی با طرح جدید

مراتب یقین در قرآن

همان گونه که گفته شد، در قرآن کریم در مسایل مربوط به شناخت و معرفت بر روی واژه یقین تأکید فراوانی شده است. یقین خود دارای مراتبی است.

در اینجا به مراتب یقین در قرآن اشاره می شود:

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های،اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: سه شنبه 6 / 4 / 1400 ساعت: 8:49

تفاوت یقین و ایمان در قرآن

«وَالَّذینَ یُؤمِنونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیکَ وَ مَا أُنزِلَ مِنْ قَبلِکَ وَ بِالأَخِرَةِ هُمْ یُوقِنُون.» (بقره: 4)؛ و آنان که به آنچه بر تو نازل شده، و آنچه پیش از تو بر پیامبران پیشین نازل گردیده ایمان می آورند و به رستاخیز یقین دارند.

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های،اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: سه شنبه 6 / 4 / 1400 ساعت: 8:44

امکان شناخت یقینی از دیدگاه قرآن

قرآن کریم علاوه بر تصریح به قضایای قطعی و شک ناپذیری که با عباراتی نظیر «لاریب فیه» بیان می نماید، انسان ها را دعوت به ایمان تحقیقی نسبت به قضایای یقینی نموده و ایمان تقلیدی نسبت به آن ها را آن گاه که مبتنی بر ظن و گمان باشد، کافی نمی داند. این همه دلیل بر آن است که شناخت یقینی از دیدگاه قرآن امکان داشته و راه آن بر روی همگان باز است، گرچه راهیان این راه اندک اند.

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های،اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: سه شنبه 30 / 1 / 1400 ساعت: 6:0

آیا صحابه معصوم هستند؟

چرا شیعیان احترام یاران پیامبر اکرم(ص) را بجاى نمی‏آورند؟ و چه دلیلى در نقد نظریه عدالت صحابه که مورد قبول اهل سنت است، می‏آورند؟

  پاسخ

 تعریف صحابى از دیدگاه مذهب خلفا

ابن حجر در مقدّمه فصل اول کتاب اصابة در تعریف صحابى می‏نویسد:


 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های،اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: سه شنبه 30 / 1 / 1400 ساعت: 6:0

امام زمان(عج)

آیا «مهدی» عنوان جعل شده توسط شیعیان است؟ و یا در دیگر فرق از این پدیده اثرى دیده می‏شود؟ نظر اهل سنت در این‏باره چیست؟

  پاسخ

تأملی زودگذر در احادیث مربوط به امام مهدی(ع) در کتب مسلمانان کافى است تا به متواتر بودن آن‏ها از پیامبر اسلام(ص) یقین حاصل شود، به شکلى که کوچک‏ترین تردیدى باقی نماند؛ امّا از آنجا که گردآورى همه احادیث پُرشمارى که درباره امام مهدی(ع) وارد شده، در حوصله این بحث نمی‏گنجد، به ذکر پاره‏اى از مطالب که بر قطعیّت صدور این احادیث از پیامبر اسلام(ص) دلالت دارند، بسنده می‏کنیم:

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های،اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: سه شنبه 30 / 1 / 1400 ساعت: 6:0

چرا دیه زن و مرد برابر نیست؟

دیه، نمایان‏گر بها و ارزش انسان نیست، چون ارزش انسان بسیار بالا است و قابل مبادله مالى نبوده و با معیار هاى مالى نمى توان سنجید.

دیه مربوط به جبران خسارت جانى با توجه به بُعد اقتصادى آن است. توضیح این که: انسان‏ها ابعادى دارند، از جمله:

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های،اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: یک شنبه 3 / 11 / 1399 ساعت: 9:21

نظر اهل سنت درباره حضرت مهدي(عج) چیست ؟

حصرت مهدی در منابع اهل سنت

از نظر منابع معتبر اهل سنت «مهدی» وعده داده شده از طرف پیامبر اکرم(ص) که از اولاد و نوادگان وى است، شخصیتى است که هنوز زاده نشده و در آخرالزمان که دنیا آماده ظهور وى می‏شود به اذن خداوند خلق و براى احقاق دین حق قیام می‏کند!، براى رد به این شبهه چه پاسخى دارید؟

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: یک شنبه 3 / 11 / 1399 ساعت: 9:17

ختم نبوت

ختم نبوت

چه شرایطى اقتضا مى کرد که بعد از حضرت محمد(ص) پیامبر دیگرى با این نام و نشان نیاید و نبوت ختم شود.

پاسخ:

در رابطه با تجدید نبوّت‏ها در دوران قبل از خاتمیت، علل متفاوتى ذکر گردیده است؛ از جمله این که:

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: یک شنبه 3 / 11 / 1399 ساعت: 9:11

چرا پیامبر حفصه دختر عمر ازدواج کرد؟

چرا پیامبر اسلام (ص) با عایشه و حفصه ازدواج کردند ؟

پاسخ :

در مورد این ازدواج پاسخ هاى فراوان داده شده است :

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: پنج شنبه 20 / 9 / 1399 ساعت: 9:44

حدیث غدیر خم

آيا دليل كافي بر متواتر بودن حديث غدير اقامه شده است؟

دهمين سال هجرت، رسول خدا(ص) قصد زيارت خانه خدا را نمودند فرمان حضرت مبني بر اجتماع مسلمانان، در ميان قبايل مختلف و طوائف اطراف، اعلان شد، گروه عظيمي براي انجام تكاليف الهي (اداي مناسك حج) و پيروي از تعليمات آن حضرت، به مدينه آمدند. اين تنها حجّي بود كه پيامبر بعد از مهاجرت به مدينه، انجام مي‏داد، كه با نام‏هاي متعدد، در تاريخ ثبت شده است، از قبيل: حجةالوداع، حجة الاسلام، حجةالبلاغ، حجةالكمال و حجةالتمام.

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های قرانی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: پنج شنبه 20 / 9 / 1399 ساعت: 9:36

اسلام و شادی

به طور کلی شادی در اسلام چه جایگاهی دارد؟

برخی می گویند اسلام دین شادی نیست، و در این راستا به فرمایش قرآن کریم که می فرماید: «پروردگار شادي كنندگان را دوست ندارد» و یا سخن امام خمینی(ره) که «ما ملت گريه سياسي هستيم» استناد می کنند. به طور کلی شادی در اسلام چه جایگاهی دارد؟

 

نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 8 / 7 / 1399 ساعت: 4:0

امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های اسلامی

 

انسان به دلیل اجتماعی بودنش، به جمعی نیاز دارد که انیس او باشند، تا از غم ها و سختی ها رهایی یابد و استعدادهای نهفته اش را به فعلیت برساند؛ وگرنه انسانیت انسان، بی معنا خواهد بود. به همین دلیل زندگی انسان، شکل گروهی به خود گرفته و اجتماعات متفاوت در عین حال، شبیه به هم را به وجود آورده است. رشد و تعالی انسان ها تنها در محیط و اجتماع سالم و پاک، امکان پذیر است؛ زیرا افراد یک اجتماع سالم، همانند اعضای یک بدن، در طریق حیات اجتماعی و سازمان دادن به زندگی صحیح انسانی سهیم و شریک اند و هیچ یک از آنان نمی تواند خود را در قبال سودها و زیان های اجتماعی بی تفاوت دانسته و عکس العملی از خود نشان ندهد. در چنین شرایطی است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر (نظارت همگانی) ضرورت می یابد و موقعیت اساسی و بنیادی آن که چون خون در تمام اعضا و جوارح انسان جریان دارد، در صحنه حیاتی انسانی جلوه می کند.

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 8 / 7 / 1399 ساعت: 4:0

چهار علت نمازهای روزانه از زبان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)

 

چرا نماز صبح می خوانیم؟
صبح آغاز فعالیت شیطان است، هر که در آن ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان می ماند.

چرا نماز ظهر می خوانیم؟
ظهر، همه عالم تسبیح خدا می گویند زشت است که امت من تسبیح خدا نگویند. و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود از جهنم بیمه می شود.

چرا نماز عصر می خوانیم؟
عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستور خداییم.

چرا نماز مغرب می خوانیم؟
مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نماز می خوانیم.

چرا نماز عشا می خوانیم؟
خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرار داد.

علل الشرایع ، شیخ‌ صدوق (ره)، ص ۳۳۷

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 8 / 7 / 1399 ساعت: 4:0

ترانه ی معنا

نماز از کلید واژه‌های قرآنی است و تنها با ماده‌ی «صلوهٌ» (و بدون احتساب کلمات دیگری مانند عبارت، فکر، قیام، رکوع، سجده، تسبیح و ...) در 91 مورد از آیات کریمه آمده، و این مقدار «فراوانی» نمایانگر جایگاه و اهمیت آن است.
«صلوة» در قرآن واژگانی فراگیراست. اختصاص به دوره‌ی پس از بعثت پیامبر اسلام (ص) ندارد و در برنامه و تعالیم انبیا و رسولان پیشین (ع) نیز بوده است .1
همانگونه که حکیمان الهی نیز به نماز سفارش و تأکید کرده‌اند .2

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی های اعتقادی
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 6 / 5 / 1399 ساعت: 9:40

 اقسام توحيد و شرك:

توحيد بر چهار قسم است

توحيد ذاتى: يعنى ذات خداوند هيچ شبيه و مانندى ندارد (... لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ... الشورى، 11)

توحيد صفاتى: يعنى اوصاف او مانند حيات و علم و قدرت، عين ذات اوست (هُوَ الْحَيُّ لاَ إِلهَ إِلاَّ هُوَ... غافر، 65؛... وَ هُوَ الْعَلِيمُ الْقَدِيرُ الروم، 54)

توحيد افعالى: اعتقاد به اينكه همه امور، حركت ها، تاثير و تاثّرها و سلسله علل به ذات خداوند پايان مى پذيرد (اللَّهُ خَالِقُ

كُلِّ شَيْءٍ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ الزمر، 62؛... قُلْ إِنَّ الْأَمْرَ كُلَّهُ لِلَّهِ... آل‌عمران، 154)

توحيد عبادى: يعنى عبادت و پرستش منحصر به خداوند متعال است (وَ قَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِيَّاهُ... الإسراء، 23)

15بنابراين شرك نيز بر چهار قسم است

شرك در ذات: يعنى انسان براى جهان بيش از يك مبداء قائل شود

شرك در صفات: يعنى صفات خداوند را زائد بر ذات او بدانيم

شرك در افعال: يعنى اعتقاد به استقلال مخلوقات در كارها باشيم

شرك در عبادت: يعنى غير خدا را شريك در پرستش بدانيم

شيعيان در توسل و درخواست حاجت از پيامبراكرم (ص) و امامان (ع) معصوم هيچ يك از اقسام شرك فوق را معتقد نيستند بلكه آن بزرگواران را تنها واسطه در فيض مى دانند، به جهت تقربى كه در نزد خداوند دارند با اذن او برخى از كارها را انجام مى دهند

چنانكه حضرت عيسى (ع) با اذن پروردگار پرنده را خلق مى كرد و مرده را زنده مى ساخت و مريض را شفا مى داد (... أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ

16 فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ... آل‌عمران، 49)

همانطورى كه فرشتگان در اداره نظام هستى واسطه در كارها هستند مانند تدبير و تقسيم امور (فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً النازعات، 5؛ فَالْمُقَسِّمَاتِ أَمْراً الذاريات، 4) پيامبراكرم و امام معصوم نيز واسطه در هدايت مردم و اجابت دعاى آنها به اذن خداوند هستند.

با توجه به مطلب فوق اين سوال وهابيون پاسخ داده مى شود كه گويند: تنها خداوند مشكلات را مى تواند حل كند، پس چرا شما شيعيان حل مشكلات را از امام مى خواهيد؟ با اينكه قرآن مى فرمايد: أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ... النمل، 62 و نيز مى فرمايد: فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَكَشَفْنَا مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ... الأنبياء، 84

17پاسخ اينكه ما شيعيان امام معصوم (ع) را واسطه در فيض مى دانيم كه خداوند متعال به بركت آن ها دعاى ما را به اجابت مى رساند.

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی ها
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 6 / 5 / 1399 ساعت: 9:38

جشن مبعث پيامبر اكرم (ص) هم زمان با سراسركشوردرخوزستان برگزارشد

مذهب تشيع در زمان پيامبر اكرم (ص)

يكى از مطالب مخالفان آن است كه مذهب تشيع بعد از رحلت پيامبر اكرم (ص) بوجود آمده است از اينرو ما نسبت به آن توجهى نداريم

پاسخ آنكه تشيع به معناى پيروى از دستورات پيامبر اكرم (ص) است و اصولا نام تشيع و شيعه را پيامبر اكرم (ص) بر اميرالمومنين (ع) و شيعيان و پيروان او منطبق ساختند.

شوكانى از دانشمندان اهل سنت در فتح القدير جلد 5 صفحه 477 گويد: هنگامى كه آيه شريفه 7 سوره بينه نازل شد (إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ) پيامبر اكرم (ص) به اميرالمؤمنين (ع) فرمود:

هو انت و شيعتك يوم القيامة راضيين مرضيين

 

 

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی ها
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 6 / 5 / 1399 ساعت: 9:24

سیمای امام مهدی(ع) در قرآن

بسمه تعالی
• نیمه‌ی شعبان
نیمه‌ی شعبان روز نوید امن و ایمان است. صلح در دامن آن تولد می‌یابد و عدل در آغوش آن بارور می‌گردد. همه‌ بشارتها، امیدها و انتظارها در آن جمع است و در یک کلام، نیمه‌ی کانون روشنایی است.
• انتظار فرج
اندیشه‌ پیروزی نهایی حق و صلح و عدل بر نیروهای باطل و ستیز و ستم در میان بشریت ریشه‌ای به قدمت خود او دارد. با ملاحظه‌ی این معنا، گمان می‌رود، انتظار روزگاران عاری از ظلم و فساد و باطل و آکنده از عدل و صلح و حق، جزو فطرت بشری است که این همه عمیق و ریشه‌دار در میان افراد و طبقات بشری در دوره‌های مختلف حضور داشته و ادیان و مذاهب، حکومت صالحان و مؤمنان را بشارت داده‌اند و ظهور منجی انسانها را اعلام وعد اخبار کرده‌اند.
امید و آرزوی تحقق این نوید جهانی انسانی، در فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی‌ما تحت عنوان «انتظار فرج» عبادت و یا افضل العباده شمرده شده است . البته اصل «انتظار فرج» از یک اصل مهمتر به نام «اصل حرمت یأس از روح‌الله» که یک اصل قرآنی است، نتیجه می‌شود. افراد مؤمن به عنایات الهی هرگز و تحت هیچ شرایطی گرفتار یأس و ناامیدی و بیهوده‌گرایی نمی‌شوند و امید خود را از دست نمی‌دهند. در اندیشه‌ی اسلامی تحقق این آرزوی بزرگ انسانی و استقرار کامل حاکمیت عدل و قسط به دست شخصیتی مقدس و پیشوایی معصوم صورت می‌گیرد که در روایات متواتر اسلامی از آن شخصیت به نام «مهدی» تعبیر شده است . آیاتی از قرآن کریم، از این آینده‌ی روشن و تابناک خبر داده و انسانها را به تحقق حکومت صالحان و پاکان بشارت داده است که در این مختصر به اجمال به برخی از آیات اشاره می‌کنیم و ظهور دلدار را در کلام یار به تماشا می‌نشینیم:

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی ها
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 6 / 5 / 1399 ساعت: 9:22

نماز نماد حاکمیت دینی است، پرچمی است که برافراشته شدن آن نشان ازاستقراردینداری دارد1. ایمان به مبدأ و معاد به وسیله نماز تظاهر می یابد2. همراه مردم بودن و یار و یاورآنان بودن با نماز قرین شده است3. مؤمن درنیایش خویش بامؤمنان نیایشگر همراه می شود4. وبرای پایداری درمسیر حق ازنماز استعانت می جوید، هرچند دلهای سرکش ونامطمئن به امدادهای الهی، مدد جستن از نماز رابر نمی تابند5، نمازگزار حق، با مردم نیک است و با آنها به نیکی سخن می گوید و در اصلاح مسیر زندگی می کوشد وحتی ازآنچه خود دارد برای اصلاح امور آنان دریغ نمی کند6. نیازمندان، گرفتاران، درماندگان از دور ونزدیک، از به پای داران نماز، این یاد بزرگ حق، بیگانه نمی مانند وبه پای داران نماز در رفع گرفتاری ونگرانی آنان می کوشند واز آنچه خود دوست می دارند به آنها احسان واتفاق می کنند7.

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی ها
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 6 / 5 / 1399 ساعت: 9:21

قال الصادق علیه السلام: اَلعالمُ بزمانه لا تَهجُم عَلَیه اللّوابُس 1
«آن کس که آشنا به زمان خویش باشد، شبهه ها و تردیدها به او هجوم نمی آورد.»
شبهه و تردید زاییدۀ ناآشنایی به مقتضیات زمان و شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر دوره است. هر کس زمان خود را بشناسد و با نیازمندی ها، ضرورت ها و پرسش های آن دوره آشنا باشد در معرض طوفان شبهات قرار نمی گیرد، بلکه با چراغ علم و شناخت مسیر خود را روشن کرده و به سوی مقصد و مقصود رهسپار می گردد.
پرسش نشان زایش فکری انسان و فعال بودن آن است. هر کس سؤال نکند یا باید به کنه و زوایای تمام موضوعات آشنا باشد و یا این که آرامشی ناشی از جهل و اطمینان حاصل از نادانی او را دربرگرفته است که به ذهن او پرسش نمی رسد. وگرنه انسان اندیشمند و فکور با سؤال ها و پرسش ها مواجه است و در باز تولید اندیشه از طریق و معبر پرسش به صحت و سقم فرضیه های خود پی می برد.

موضوع: اعتقادی , ,
برچسب‌ها: دانستنی ها
نويسنده :اکبر احمدی
تاريخ: چهار شنبه 6 / 5 / 1399 ساعت: 9:19

«تفسیری بر یک جمله‌ی رهبری: گریه در مجالس عزاداری گریه‌ی عزم و اراده است.»

اراده و اختیار انسان با پشتوانه‌عقل و اندیشه مهمترین ویژگی انسانی اوست.میزان اِعمال اراده مبتنی برعقل در میان آحاد انسانی نیز جزو عوامل تفوق افراد نسبت به یکدیگر است. در این میان عارضه های ویژه‌ای وجود دارد که جهت اراده‌ی انسان را نشان می‌دهد. شادمانی و اندوه، خشم و رضایت، خنده و بغض و اشک و رشک. این نشانه ها اگر در پی یک انتخاب عقلانی بروز کند، اشک و عشق و یا غم و اندوه ارادی است و اگر در پی یک تحریک غریزی ظاهر شود، شادمانی و خوشحالی و خشم و کینه‌ی حیوانی است. بروز غم و اندوه در جریان مصیبت وارده در یک حماسه، گریه و نالیدن از سر حقارت و تسلیم نیست بلکه ابراز همدردی با قهرمان حماسه برای بالیدن و شعله‌ور کردن است.

##اندوه سبز، اندوه سیاه
گریه و اندوه سبزی است که دردِ مصیبت قهرمان در جان و دل مصیبت‌دیده برای خونخواهی و حق‌خواهی از ناحقی که درباره‌ی او اتفاق افتاده است، ذخیره می‌کندتا با عکس‌العمل مقدس و جوانمردانه، ناجوانمردی و ستم را پاسخ دهد. اما اندوه سیاه ناشی از غریزه، انفعالی است که صاحب غم را یا به تسلیم و تباهی می‌کشاند که در برابر ظلم و ستم رکون و سکوت کند و یا از سرِ ناتوانی به انتقامی بزدلانه دست بزند.

##گریه‌ی ارادی
گریه‌ی ارادی طغیان ترس نیست بلکه بارش یک عاطفه‌ی پاک برای ساختن و پرداختن راه جدید در مقابله با جهل و نفرت و ظلم ستم است. ما برای قهرمانان اشک می‌ریزیم؛ اولاً به خاطر اینکه در حماسه‌ی آنان حضور نداشتیم. ثانیاً برای اینکه منتظریم تا در حماسه‌ای شبیه حماسه‌ی آنان حضور یابیم. این منطق عقلانی و عرفانی یک منتظر است که در سپهر ایمان و اعتقاد ما ظهور می‌کند.
اشک‌ها و آرزوهای نهفته در حماسه‌ی عاشورا که در زبان زیارت عاشورا بر لب‌های زائران شکوفا می‌شود، تولّا و تبرّایی که در واژه‌های سلام و لعن سروده می‌شود و خونخواهی و نبردی که در رکاب امام عادل و پیروزمند آرزو می‌شود، انتخاب یک سبک زندگی و اراده بر تغییر جهان موجود در جهت جهان مطلوب است. اراده‌ای به این بزرگی هرگز از انسان‌های زبون و خوار بر‌نمی‌آید.
اشک برای حسین، سیلاب راه انداختن برای ویران ساختن کاخ ستم و آبیاری کردن جان‌های فرسوده برای بپا‌خاستن است.
اگر در کلام مقام معظم رهبری اشارت می‌رود که: ”گریه در مجالس عزاداری، گریه‌ی اراده و عزم است” یعنی اینکه اشک‌ریزان و یادآوران حماسه‌ای چون حماسه‌ی عاشورا و عزای حسین‌بن‌علی علیهماالسلام، عالمی را به پهنای تاریخ و جغرافیای جهان به تأسّی از سرور و سالار شهیدان می‌خوانند و می‌خواهند که سلیمانی وار بپاخیزند و طلایه‌دار بازگشت منادی صلح و عدل “مهدی فاطمه" باشند.
به امید آن‌ روز و آن‌ساعت

صفحه قبل 1 صفحه بعد
تازه ترين مطالب
دوستان
ابزارک هاي وبلاگ
قالب وبلاگ

RSS

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5508
بازدید دیروز : 5060
بازدید هفته : 18296
بازدید ماه : 21501
بازدید کل : 2467777
تعداد مطالب : 14650
تعداد نظرات : 79
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


ک